K.Will唱歌的嗓音一直是我很喜歡的那種 當時看到玉澤演求婚那段 就知道這個聲音一定是K.Will 果然...
只是沒有想到OST Part 5出來 這首歌居然全部都是英文 大概是因為世界版的緣故 K.Will唱這首也很適合
歌詞優美 曲子也動聽 不一會兒就能嚷嚷上口的感覺 真的很適合用於當時玉澤演和鬼鬼求婚的片段 超溫馨

一聽到這首歌 就想要從K.Will口中聽出歌詞 在了解英文歌詞 做了一下筆記後 就有想過要把它翻譯成中文
雖然本人的英文不是說有多好 中文歌詞翻譯的也不怎樣 但是聽了這首歌 覺得它有種正面能量 感到很舒服
可是聽久 好像心裡頭又有那麼一點糾結 (喂! 妳到底是想怎樣) 總之呢 我結到了第十集 這首歌總算出來了XDD

K.Will - Marry You (We Got Married Global Edition OST Part 5)


[英文歌詞 中文歌詞翻譯BY:蠻小頭]

Close your eyes, from now you have to hear me say
閉上妳的雙眼 從現在開始 妳只需聽我說

Take my hand, you'll reach out to my heart then
緊握著我的雙手 妳將與我的心接觸

Feel the heat, I'm gonna be your shining star
感受到彼此的溫度 我將成為妳心中那顆閃耀的星

Like Boys to men, now I'm on bended knee
像男孩茁壯成男人那樣 現在我正屈膝著

 

Oh my love is all I have to give to you
Oh我的愛 是將把我的所有都付出予妳

But I'll do anything for you
並且 我將為妳做任何事

I promise you, till the end of time
我答應妳 直至時間的盡頭

I'll make you a paradise and need your advice
我想與妳建造一座樂園 並且在需要妳的諮詢下

Please be on my side forever, babe
請永遠陪在我的身旁 babe

Like a half a pair of dice
就像一對骰子的另外一半

I ain't no other guys, You are the only one for me
我不像其他男孩 妳將會是我生命中的唯一

Let me love you, I surely want.. To marry you
讓我愛妳 我很確定 想要和妳結婚

Eyes on me, You don't have to tell me why
妳只需凝視著我 也無需告訴我為什麼

Don't be shy, I can see it in your eyes
別感到害羞 我能從妳的眼神裡看出

Feel the heat, I'm gonna be your shining star
感受到彼此的溫度 我將成為妳心中那顆閃耀的星

Like Boys to men, now I'm on bended knee
像男孩茁壯成男人那樣 現在我正屈膝著

Oh my love is all I have to give to you
Oh我的愛 是將把我的所有都付出予妳

But I'll do anything for you
並且 我將為妳做任何事

I promise you, till the end of time
我答應妳 直至時間的盡頭

I'll make you a paradise and need your advice
我想與妳建造一座樂園 並且在需要妳的諮詢下

Please be on my side forever, babe
請永遠陪在我的身旁 babe

Like a half a pair of dice
就像一對骰子的另外一半

I ain't no other guys, You are the only one for me
我不像其他男孩 妳將會是我生命中的唯一

Let me love you, I surely want.. To marry you
讓我愛妳 我很確定 想要和妳結婚

 

In the park or in the dark, I'll be dancing when I'm with you
不管是在公園或是黑暗中 當與妳同在的時候 我會跟著起舞

Any place is paradise
因為有妳在 任何地方都將會是天堂

When I look in your eyes, I can feel your heart
當我和妳的雙眼對視時 我能感覺到妳的心

You're my mind, You're my soul
妳總是在我的腦海裡 是我靈魂的一部份

 

I want to marry you, and spend my life with you
我想要為妳披上嫁衣 並與妳一起共度我的人生

Please be on my side forever, babe
請永遠陪在我的身旁 babe

I really want to marry you
我真的很想要和妳共度一生

Guess how much I love you
能猜測我有多愛妳嗎

You are the only one for me
妳是我生命中的唯一

I've made up my mind, surely I will.. Marry You
我已做好了決定 我很確定 想與妳共度一生

Just wanna marry you 想要為妳披上嫁衣
Marry you, marry you 和妳結婚 和妳結婚



[小小介紹]

K.Will *韓國人 本名金炯秀 178cm 60kg 生日:1981.12.30
出道日期: 2007年3月6日 跟SISTAR和Boyfriend是同公司

推薦的歌曲: Lay Back , Please don't , I need you , My heart beating , Love like this , Chocolate 等等

 

 

 

arrow
arrow

    蠻小頭 發表在 痞客邦 留言(18) 人氣()